tirsdag 1. januar 2013

Taco!

Det er favoritten til mange. Og også her i huset. Det fine med taco er jo at det inneholder mye sunt og mye godt. Hvis vi ser bort ifra at krydderet inneholder en god del druesukker (sukk, jeg har lovet meg selv å lære å lage eget tacokrydder....) og at de skjellene/tubene inneholder palmeolje (whyyy?) så er det jo et relativt sunt måltid. Hvis man holder seg til litt kesam/lettrømme, litt ost og mest grønnsaker.

Så det ble middagen i dag. Jeg klarte å begrense matmengden til at jeg ble passe mett og ikke mer. Taco-stappmett har jeg vært flere ganger og det resulterer gjerne i en liten høneblund på sofaen. Ikke alltid lurt hvis man vil sove på natta.

Vi var to timer på lekeland. To timer non-stop løping, klatring, rutsjing (skli), dansing og hopping. Det var to meget slitne barn som sovnet i bila på vei hjem. Og vi foreldrene fikk svettet vi også.

Nå etter middagen og aktivitetene kommer den største utfordringen. Søtsuget melder seg. Særlig nå etter jula hvor vi er vant til både riskrem og delfiakake til kvelds. Jeg har bestemt meg for å begynne å fjerne jula, så jeg får nok å henge fingrene i i kveld.

Så langt, en god førstedag av det sunnere livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar