onsdag 23. januar 2013

Det er så godt

Kroppen min har så godt av å ikke stresse med denne endringen kjenner jeg. Jeg veier meg ikke, jeg måler ikke og jeg tenker ikke stort på det jeg gjør. Og det er viktig for meg. Jeg gjør ikke dette for å bevise for noen at jeg har jobbet SÅ hardt for å få til det.

Jeg vil at kroppen min sakte men sikkert blir til en sunn og funksjonell kropp. Jeg skal ikke delta i noe fitness-konkurranse.

Jeg stresser ikke!

Før, i mine veie og måle-dager så stressa jeg sånn. Tenkte på det hele tiden, skrev opp hver kilo jeg løftet på studioet, hvor langt jeg jogget osv. Nå, ingenting. Jeg løfter det jeg klarer og til jeg blir sliten. Jeg går og jogger det jeg orker. Klart jeg merker at jeg klarer å løfte mer og gå fortere og lengre og det er jo fordi jeg kommer i bedre form. Jeg trenger ingen graf som viser hvor mye bedre jeg blir. Jeg merker jo det selv! Og jeg gjør som sagt ikke dette for å vise andre hva jeg kan. Jeg gjør dette for meg og meg selv only.

Derfor får jeg heller ikke dårlig samvittighet hvis jeg forsyner meg litt ekstra av pastaretten på jobb eller drikker en øl på lørdag. Ikke en diett, ikke slanking. Endring. Livstilssendring.

Jeg tror jeg glemte å skrive at jeg har klart delmål 1. Det var å komme inn i kjolen jeg kjøpe i London før jul. Jeg fikk den ikke igjen over puppene. Det klarte jeg i helga ;o)

Delmål to er å føle meg vel i en av favorittjeansene mine. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar