tirsdag 8. januar 2013

Jeg må le

Marthe Krogh, 37 år, gift med en mange-millionær, har ett barn. Hun mener norske mødre bare må skjerpe seg og komme seg ut å trene.

Til en viss grad er jeg enig. Men så kommer følgende fra henne:

På spørmål fra bladet om at noen kanskje vil reagere på at hun har en au pair, svarer hun dette:
– Kanskje det. Mange av venninnene mine har ikke hjelp, eller, de har selvfølgelig vaskehjelp, men ikke hjelp med babyen. Jan har jo alltid hatt hjelp i huset, han er vant til det. Jeg gjør alt med Sofia og er sammen med henne hele døgnet, men jeg må innrømme at det har vært deilig å innimellom kunne få hjelp med babyen. Jeg benytter meg mye av moren min også.

Ha ha ha!

Hun har vaskehjelp og au-pair. Jeg tror jeg dauer! Det ENESTE hun gjør er å være med babyen sin. Trenger ikke tenke på matlaging, vasking, henting av barn eller noenting! Det er klart hun har tid til å trene! Da kan jo bare au-pairen ha ungen et par timer om dagen. Hun tror seriøst alle har vaskehjelp.

Jaja, Marthe. Kanskje du trenger å menge deg litt med oss vanlige som må vaske selv, har fler enn ett barn, har jobb og må lage maten selv. Vi må til og med gå i butikken å handle helt selv!

Jeg er enig i at vi må prøve å prioritere oss selv mer og tenke på helse og kropp i større grad. Men hallo... Prøv i det minste å tenke før du snakker.

Stakkars lille rike pike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar