tirsdag 1. januar 2013

Klisjeen er i gang

Jada. Første dagen i det nye året 2013. Og jada, jeg er i gang med å prøve å få den late og svære ræva mi opp av sofaen. Det er så klisjé at man nesten blir kvalm. Ikke bare nesten heller. 

Jeg og sikkert mange tusen andre har et ønske om lavere vekt, sunnere kropp og mer energi.

Jeg er som beskrevet i "om meg" mester av unnskyldninger. TID er den største unnskyldningen. Det er bare helt utrolig hvor mange ganger jeg har hørt meg selv si at jeg har ikke tid til å bli sunnere. Hva er det for noe? Som om det tar tid å spise sunnere? Som om det er bedre å sitte på sofaen å se The vampire diaries enn å ta seg en kjapp styrkeøkt på gymmen?

Det handler selvfølgelig om det meget kjente ordet: Prioriteringer. Ingenting annet. 

Jeg kommer ikke til å bli helt gal og trene hver eneste dag og telle hver eneste lille kalori/karb. Jeg skal gjøre dette så enkelt og sakte at det blir en, nå kommer nok noen velkjente ord: varig livsstilsendring.

Hørt det før? Ja, jeg også. Men en plass må jeg bare begynne. Og jeg vet at hvis jeg får skrive litt om det og har resultater jeg kan lese om og forhold meg til så blir det lettere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar