onsdag 2. januar 2013

Fristelser på jobb

Jeg husker da jeg gikk i foreldrepermisjon med yngstebarnet for noen år siden. Da slanket jeg meg med lavkarbo. Det gikk lett som en plett! Hadde jo god tid til å planlegge innkjøp, se på oppskrifter, veie og telle karbohydrater og både mannen og jeg gikk ned mange kilo!

Men så begynte jeg å jobbe. Og det var ikke barebare å få i seg korrekt mengde fett og proteiner. Tiden ble igjen et problem og vel ja.. Vi er tilbake der vi startet.

Nå starter vi sakte og enkelt og skal slettes ikke på diett. Så derfor håper jeg det blir lettere å holde vekt og livsstil enn det gjorde sist.

Her på jobb er det satt fram sjokolade og småkaker. Det er alltid noe godis å få her. Det er en prøvelse. Men en kopp te og et knekkebrød gjorde iallfall til at jeg ikke er sulten. Og da er det lettere å takle søtsuget også.

Jeg får bare stå på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar