mandag 20. mai 2013

Min tremånedsplan

Okei. Vi er ferdige med 17.mai. Vi er ferdige med min sønns bursdag og neste helg er vi ferdige med min datters bursdag. Helga etter skal min kjære og jeg på fest, men så starter tremånedsplanen min.

Da er det nemlig tre måneder til sydenturen. Og jeg trenger et lite hardkjør til da hvis jeg skal i det hele tatt vurdere å ha på meg bikini.
Denne langhelga (17.mai og pinse) har det vært strålende vær og skikkelige sydentemperaturer. Det har resultert i at jeg måtte ha lite klær på som igjen resulterte i et særs dårlig selvbilde. Jeg sitter å ser på dobbelthaka mi i "speilbilde" av nettbrettet as we speak. Ikke et vakkert syn for å si det mildt.

Så, planen ja. Den er veldig enkel. Hver dag skal jeg gjøre noe fysiskt anstrengende. Det trenger ikke være noe veldig slitsomt, men noe som får opp pulsen. Det kan være å leke med ungene, en heftig runde i senga, klippe gress, en gåtur o.l. Det andre er at jeg skal trene hardt tre - fire gangeri uka. Det skal være en jææææævlig god grunn til å ikke gjøre det. Det tredje er matinntak og antakelig det vanskeligste. Men jeg vet også at dess flinkere jeg er med fysisk aktivitet dess enklere er det med maten.

Så, there it goes. Min plan. Jeg håper og tror at det lar seg gjøre. Det er bare et par uker siden jeg trente og ikke et par måneder, så sånn sett har det bare vært en pause. Jeg begynner tellingen om to uker men kommer til å smugstarte allerede i morgen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar