søndag 9. august 2015

356 dager igjen

Helger er hektiske hos oss. Blir lite tid til å sitte foran pcn. Selv på kveldstid. 

Fredagen gikk veldig bra. Særlig det målet med null snavling. Klærne ble ferdigbretta på lørdagsmorgen, men det ble jo gjort! :)

I går hadde jeg ingen mål. Dagen var planlagt ned til siste time uansett. Var i bursdag og spiste små kakestykker. Og en del frukt. Så jeg synes ikke det var så ille.

Kvelden derimot. Det var planlagt film og kos med kjæresten i går. En av livsmålene er jo å ha et godt og sunt forhold og det innebærer å sette av tid til hverandre. Det ble både sjokolade og potetgull. Men jeg hadde ikke dårlig samvittighet for det. Lørdag tross alt!

I dag hadde jeg tre mål. Få starta på oppbygging av lekestativet i hagen. Check! Faktisk kommet lengre enn jeg hadde trodd. Neste mål var å lage en god og hjemmelaget søndagsmiddag. Check! Det ble langtidskokt (ferdigrøkt) svinekam med grønnsaker og brunsaus. Ungene gikk amok og et øyeblikk trodde jeg det ble for lite mat. Men det gikk akkurat. Ikke en smule igjen av verken kjøtt eller grønnsakene.

Til dessert hadde vi lefser. En til hver. 

Siste målet er å få lest et kapittel til om Skatterett. Akkurat dette målet kommer jeg til å slite med i dag kjenner jeg. Men jeg må gjennom de anbefalt kapitlene før skolestart 26. august. 

Morgendagens mål:

1. Få gjort klar kjellerstua til svigermor kommer på tirsdag.
2. Gjøre noen oppgaver i Skatterett. 
3. Klargjøre tirsdagen så det ikke blir stress for Magnus på morgenen. (hans tur å levere for første gang på lenge. Pluss andre dag med tilvenning i barnehage for minsten)

Phu! Å ja. Fotograf ble bestilt i helga. Ikke akkurat billig, men nå vet vi det blir bra! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar