fredag 8. mars 2013

Ukeslutt - HALLO helg!

Endelig fredag. Favorittdagen!

Jeg var på trening på tirsdag selv om det var et ork å være der. Jeg jobbet meg gjennom programmet mitt og gjennomførte bra synes jeg.

I dag skal jeg på trening igjen og kjenner at det blir veldig greit. Jeg bakte nemlig en pasjonsfrukt ostekake i går kveld og den skal vi fortære noe av etter middagen i dag. Det er jo kvinnedagen! Må feire mine forsøstre som kjempet og jobbet så hardt for de rettighetene vi som kvinner har i dag. Det mange tar som en selvfølge i dag er det noen som har kjempet med nebb og klør for å få til.

Stemmerett
Vi får lov å arbeide
Likelønn (nja, ikke helt på plass men LANGT bedre enn før)
Kan faktisk få gå i bukser om vi ønsker det
Kan velge selv om vi vil beholde et barn om vi blir uplanlagt gravid
Kan ta ut skilsmisse
Får kjøre bil (kun forbeholdt menn en god stund)
Få utdannelse
Ha meninger (ja, det skulle man ikke ha som kvinner før i tiden)

And the list goes on and on.

Gratulerer med kvinnedagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar